مراحل ثبت برند فارسی

 

مراحل ثبت برند فارسی
مراحل ثبت برند فارسی

 

ثبت برند فارسی برندیست که الزاماَ در یکی از فرهنگ های معتبر فارسی ( نظیر فرهنگ دهخدا ) موجود باشد. در غیر این صورت برندی که معنای لاتین داشته باشد ولی به صورت فارسی به نگارش درآید هم جز برند لاتین محسوب می شود.ثبت برند فارسی موجبات تمایز کالاها یا خدمات سایر شرکت ها را به خوبی فراهم می آورد و  تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.برندهای برتر می توانند هیجان، عواطف و احساسات مصرف کنندگان خود را برانگیزانند و بر ارزش کالا یا خدمات  بیفزایند.

از سویی دیگر، مشتریان نیز به این نام ها اعتماد داشته و از آن ها انتظار خلق ایده های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند. با تکمیل اطلاعات، به هر اظهارنامه کد رهگیری تخصیص داده می شود تا در صورت نیاز در سامانه پیگیری شود.پاسخ اداره صرفاَ از طریق بخش پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده قابل مشاهده است و تمامی مکاتبات در خصوص اظهارنامه از طریق همین سامانه ، بخش ثبت انواع درخواست (رفع نقص، پرداخت حق الثبت، تمدید، انتقال و …) امکان پذیر است.

 

علامت فارسی

 

برند یا ثبت علامت تجاری می تواند شامل یک کلمه ( اسم خاص ) و یا ( شکل ) و یا هردو اینها در کنار هم جهت معرفی محصول و انحصاری کردن نام کالا باشد. هر شخص حقیقی یا حقوقی با توجه به نوع فعالیت خود می تواند برای کالای مورد نظر خود در حیطه فعالیت خود نام و علامت تجاری انحصاری انتخاب و ثبت نماید و این نام یا علامت تجاری ( برند ) به صورت کاملا انحصاری در اختیارصاحب ( برند ) است و در صورت استفاده بدون کسب اجازه از صاحب برند به هر شکلی ، قابل پیگرد قانونی است.

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند فارسی

  • ارائه کپی برابر اصل پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا جواز کسب
  • کپی آگهی تاسیس شرکت و آگهی تغییرات شرکت ( در صورت وجود )
  • کپی برابر اصل مدارک شناسایی صاحبان حق امضاء شرکت
  • ده نمونه از کپی علامت مورد نظر حداکثر در ابعاد ۱۰ * ۱۰ سانتی متر و تدوین شرحی از علامت و توصیف آن و مستند
  • معنایی نام مورد نظر در فرهنگ لغات فارسی
  • ارائه وکالتنامه ، چنانچه امور توسط وکیل انجام می شود.

 

فهرست
Call Now Button